Amatørenes Årlige


Jippi – nå gleder jeg meg. I Kristiansand arrangeres det en utstilling hvert år for amatører. Alle som lager noe selv kan stille ut arbeidene sine der, og utstillingen varer i ca 2 uker. I år er det 30. gang det arrangeres, og jeg har vært med to ganger før. Den første var kanskje for nesten 30 år siden (uuuææææ). Da hadde jeg et forstørret svart/hvitt fotografi av en liten gåsunge ( en fugl altså). Andre gang hadde jeg en duk som var quiltet (lappeteknikk). Og nå skal jeg ha glassmykker og kanskje fat etc i glass. Holder nå på å lage "utstillingsmonter" til smykkene. Vil montere de inn i glass og ramme, slik at de skal henge litt trygt. Er jo aldri godt å vite. Hadde en gammel flott (litt slitt da) ramme på loftet, og en plate som skal sages til. Må trekke plata med noe stogg da, og så er det bare å henge opp smykkene. Dette blir gøy. Utstillinga varer fra 10 til 22 september og stedet er festningen i Kristiansand. Det er en kjempeflott festning, med tykke murer og skikkelig atmosfære. Skal ta bilde av ferdig montert ramme og legge ut her senere.

Dette innlegget ble publisert i amatørenes, årlige, kunst, smykker, utstilling. Bokmerk permalenken.

4 svar til Amatørenes Årlige

  1. smykkeline sier:

    Det hørtes spennende ut. Gleder meg til å se hvordan rammen med smykkene blir. Lykke til da, det kommer nok til å gå kjempebra. Er det bare utstilling eller kan du få solgt noe også?

  2. Jeg trodde bare det var utstilling, men i annonsen i avisa stod det at det skulle være markedsdag. Det betyr vel kanskje at det er en dag som utstillerne kan selge ting. Men det får jeg nok vite til mandag når jeg skal levere inn «bildet». Det er uansett gøy å få vist fram «kunsten» min 🙂

  3. Ann Helen sier:

    Det skal bli spennende å se altså…. bilder, for til Kristiansand kommer jeg meg ikke nei.. stor klem i dagen vennen

  4. Ja, bilder skal jeg ta. Der vil det jo være alt mulig av forskjellig kunst som blir utstilt. Kommer med «reportasje» senere.
    Klem ifra sør.

Legg igjen en kommentar